Noctuint
Certifikovaný partner Jedox
 
Poskytujeme služby vedoucí k maximálnímu využití Jedox aplikací v každodenní praxi controllerů, CFO i CEO. Patříme do celosvětové sítě certifikovaných partnerů německé společnosti Jedox, nabízíme nejkvalifikovanější služby s Jedox BI. Dáme vašim datům řád a optimalizujeme služby controllingu a plánování od nejhlubší úrovně.
 
 

Milujte svá data a pečujte o ně

Zveřejněno: 02. 03. 2015

Láska

Vztah businessu a dat je podobný manželství. Když jsou data čerstvá a obchod funguje, je vztah idylický. Navíc vedení firem si většinou uvědomuje důležitost informací jako podkladů pro svá rozhodnutí a zavedení informačních systémů podporuje. Jenže data stárnou, informační systémy po pár letech nestačí zvládat svou práci a nastává krize. Stejně jako v manželství i ve vztahu mezi obchodem a daty je nutná trvalá péče.

 

Data o lásce

 

Příkladem práce s daty vedoucí k obchodnímu úspěchu je online seznamka OkCupid. K tomu, aby propojila vhodné partnery, používá složitý algoritmus pracující s více než 70 terabyty dat o svých zákaznících. Nejde jen o rozsah dat, ale také o to, že se lidé časem mění a ne vždy o sobě udávají přesné a pravdivé informace. S tím vším si musí jejich systém umět poradit. Díky svým schopnostem shromažďovat, zpracovávat a vyhodnocovat data byl původně studentský projekt zakoupen firmou Match.com za 50 milionů USD.

 

Tolerance k nedostatkům

 

Stejně jako u živého partnera i u dat je třeba do jisté míry tolerovat jejich nedostatky. Zejména, pokud pracujeme s Big Data, musíme se smířit s tím, že se v nich budou vyskytovat chyby, anomálie, nepřesnosti a někdy i lži. Na druhou stranu naše tolerance nesmí být bezbřehá. Nesnažme se o 100% korektní data, ale udržujme jejich přesnost na přijatelné úrovni. Pokud odchylky v datech překročí akceptovatelnou míru, budou nepřesné nebo zavádějící i závěry, které na jejich základě učiníme.

 

Péče o data

 

Většina manažerů ví, že o data je třeba pečovat. Pokud jsou zastaralá, nepřesná nebo nepravdivá, mají negativní vliv na obchod.

  • Neplatné údaje o zákaznících způsobí, že se marketing zaměří na špatnou cílovou skupinu.
  • Zastaralé seznamy emailů snižují účinnost kampaní a zvyšují pravděpodobnost, že bude odesílatel označen za spamera.
  • Nesprávné údaje způsobí, že firma investuje do nevhodného vybavení a aktivit.
  • Nekvalitní data spolehlivě zničí každý věrnostní systém.
  • Zastaralá webová stránka těžko přiměje návštěvníka ke koupi.

Ať už je vztah businessu a dat ve vaší firmě plný lásky nebo jen manželstvím z rozumu, vždy se vyplatí o něj pečovat. Dokonce, i když už se vše blíží ke katastrofě, dá se tento vztah oživit. Stačí mu věnovat trochu úsilí, nahradit nefunkční postupy novými a zastaralá data vyměnit za čerstvá. Správné a snadno dostupné informace jsou totiž klíčové pro jakýkoliv druh businessu.

 

Zdroj: SmartDataCollective

 

 

Jedox Partner Award 2016   Jedox Certified Partner   Česko-německá obchodní a průmyslová komora
 
Jedox Partner roku
 
Certifikovaný partner Jedox
 
Člen Česko-německé obchodní a průmyslové komory

LinkedIn   Twitter   Facebook   Facebook   RSS

Noctuint s.r.o., Na Zámecké 1518/9, 140 00 Praha 4, IČ 017 11 962