Noctuint
Certifikovaný partner Jedox
 
Poskytujeme služby vedoucí k maximálnímu využití Jedox aplikací v každodenní praxi controllerů, CFO i CEO. Patříme do celosvětové sítě certifikovaných partnerů německé společnosti Jedox, nabízíme nejkvalifikovanější služby s Jedox BI. Dáme vašim datům řád a optimalizujeme služby controllingu a plánování od nejhlubší úrovně.
 
 

6 neobvyklých způsobů využití Big Data

Zveřejněno: 19. 05. 2015

Velká data

Big Data jsou všude kolem nás. Není překvapením, že je společnosti používají k dosažení svých obchodních cílů. Některé příklady jsou opravdu kreativní.

 

House of Cards

Internetová půjčovna Netfix zaplatila 100 mil. USD za výrobu prvních dvou sezón seriálu House of Cards, aniž by její manažeři viděli jediný díl. Raději se spolehli na analýzu chování a názorů několika milionů diváků po celém světě. Investice se jim rychle vrátila a získali za první čtvrtletí jeho vysílání 3 miliony nových předplatitelů.

 

Analýza parkovišť

Společnosti sledují mnoho různých ukazatelů, aby zjistily, jak moc jsou úspěšné jejich marketingové kampaně. Může být jedním z nich pohled na parkoviště před obchody? Společnost Orbital Insight pro tyto účely používá satelitní snímky prostor před retailovými obchodními sítěmi a nástroje umělé inteligence Deep Learning pro jejich vyhodnocení.

 

Rande najisto

Najít dvě osoby, které se k sobě budou hodit, je klasický úkol pro Big Data. Seznamovací portály k tomu využívají nejen odpovědi samotných zájemců, ale i jejich chování na své webové stránce nebo analýzu jejich komunikace na sociálních sítích.

 

Australian Open

Organizátoři Australian Open sledují a analyzují velké množství dat o chování a komunikaci fanoušků, aby mohli co nejlépe nastavit plán turnaje nebo doprovodných akcí. Podle předpokládaného zájmu je také neustále měněna alokace kapacity IT infrastruktury turnaje.

 

Proměnlivé ceny vstupenek

Část týmů americké NFL využívá analýzu zájmu fanoušků pro nastavení cen vstupenek. Obvykle záleží na části sezóny, s kým jejich mužstvo hraje a jak se mu v poslední době vede. Tím se daří zachovávat vysokou obsazenost i při méně zajímavých utkáních.

 

Zábava a ochrana proti podvodům

Lyžařská střediska ztrácejí každý rok část příjmů díky podvodům s nepřenosnými permanentkami. Analýza Big Data jim pomáhá předcházet a zároveň umožňuje lyžařům, aby mohli sami sledovat na webu své jízdy a soutěžit se svými přáteli.

 

Zdroj: SmartDataCollective, The Wire

 

 

Jedox Partner Award 2016   Jedox Certified Partner   Česko-německá obchodní a průmyslová komora
 
Jedox Partner roku
 
Certifikovaný partner Jedox
 
Člen Česko-německé obchodní a průmyslové komory

LinkedIn   Twitter   Facebook   Facebook   RSS

Noctuint s.r.o., Na Zámecké 1518/9, 140 00 Praha 4, IČ 017 11 962