Noctuint
Certifikovaný partner Jedox
 
Poskytujeme služby vedoucí k maximálnímu využití Jedox aplikací v každodenní praxi controllerů, CFO i CEO. Patříme do celosvětové sítě certifikovaných partnerů německé společnosti Jedox, nabízíme nejkvalifikovanější služby s Jedox BI. Dáme vašim datům řád a optimalizujeme služby controllingu a plánování od nejhlubší úrovně.
 
 

Self-service BI potřebuje silnou datovou architekturu

Zveřejněno: 04. 06. 2015

Velká data

Mnoho firem začalo v posledních letech používat nástroje Business Intelligence a podle předních výzkumných společností bude jejich počet i nadále rychle růst. Pro jejich správnou funkci je ale nutné mít dobře nastavenou architekturu zpracovávaných dat.

 

Samotná instalace některého z nástrojů pro BI není dostatečný krok k tomu, aby všichni pracovníci firmy získali důležité informace potřebné ke klíčovým rozhodnutím. Kromě jejich zaškolení a prvotního nastavení reportů je nutnou podmínkou mít relevantní data v dobře nastavené struktuře. Jak řekl Michael Li, ředitel Business Analytics společnosti LinkedIn: „Nikdo nemůže využívat Big Data přímo.“

 

V případě této společnosti bylo největší výzvou vzít obrovská množství dat a zpracovat je do „stravitelných kousků.“ Jak prohlásil Michael Li: „Musíte přimět data pracovat v aplikaci, která je šitá na míru konkrétnímu účelu.” LinkedIn vyvinul vlastní BI řešení nazývané Magic Wand (Kouzelná hůlka). Tento nástroj poskytuje prodejcům webový přístup k informacím o potenciálních zákaznících i konkurenci. Na jeho základě obchodní zástupci diskutují s klienty o tom, jak mohou zvýšit atraktivitu volných pozic pro kandidáty nebo efektivněji prodat jejich služby díky cílené kontextové inzerci.

 

Nástroj Magic Wand využívá architekturu zahrnující Hadoop a Teradata systems. Využívá rozsáhlá data přímo z LinkedInu, z firemního CRM, externí informace o firmách z databáze Dun & Bradstreet a vytváří přehledné reporty vkládané do PowerPointu s použitím vizualizačních nástrojů Tableau, Highcharts a dalších BI řešení.

 

Podle Michaela Li je ústřední myšlenkou jejich řešení přeměnit terabyty hrubých dat na kilobyty informací užitečných pro koncové uživatele. Ti mohou v čase kratším než jedna minuta vytvořit prezentaci pro konkrétního zákazníka. Podle Luka Baxtera (Director of Insights společnosti LinkedIn) se stal Magic Wand klíčovou součástí prodejního procesu. Vytváří více než 100 000 PowerPointovských prezentací každý rok. 80 % prodejců společnosti LinkedIn ho používá pravidelně a hraje roli u 50 % nových obchodních případů. Jak řekl: "Je ústřední pro to, kým jsme“.

 

Podobným příkladem silné datové architektury pro BI je kanadská finanční společnost CDPQ spravující investice do penzijních fondů. Svým firemním klientům dává díky BI nástrojům možnost sledovat investiční portfolia a tržní trendy. Celý systém je složený z mnoha zdrojů informací, které plní datový sklad. Z něho je část vytříděných dat předávána dál do dalších datových skladů a data martů, do nichž vstupují Business Intelligence klienti, jejich nástroje pro vizualizaci dat, Microsoft's SharePoint a SQL Server Reporting Services.

 

Datová architektura pro Business Intelligence v sobě zahrnuje způsob, jak jsou data organizována, informační management a technologické komponenty. Její nastavení do značné míry určuje, zda získají koncoví uživatelé snadno a rychle klíčové informace ze svého BI systému.

 

Zdroj: TechTarget

 

 

Jedox Partner Award 2016   Jedox Certified Partner   Česko-německá obchodní a průmyslová komora
 
Jedox Partner roku
 
Certifikovaný partner Jedox
 
Člen Česko-německé obchodní a průmyslové komory

LinkedIn   Twitter   Facebook   Facebook   RSS

Noctuint s.r.o., Na Zámecké 1518/9, 140 00 Praha 4, IČ 017 11 962