Noctuint
Certifikovaný partner Jedox
 
Poskytujeme služby vedoucí k maximálnímu využití Jedox aplikací v každodenní praxi controllerů, CFO i CEO. Patříme do celosvětové sítě certifikovaných partnerů německé společnosti Jedox, nabízíme nejkvalifikovanější služby s Jedox BI. Dáme vašim datům řád a optimalizujeme služby controllingu a plánování od nejhlubší úrovně.
 
 

Nejčastější důvody selhání BI řešení – část 1.

Zveřejněno: 05. 06. 2015

Selhání

Systémy Business Intelligence zůstávají podle výzkumné společnosti Gartner středobodem pozornosti finančních i IT ředitelů a tento trend potrvá nejméně do roku 2017. Řada společností investuje nemalé částky do klasických i cloudových řešení, využívá mobilní i sociální BI. Mnoho z implementací ale skončí neúspěchem. Poradíme vám, jak se tomu vyhnout a na co si dát pozor.

 

1. Víte, jaké problémy chcete pomocí BI řešit?

 

Velmi častým problémem je nasazení systémů pro Business Intelligence nebo BI analytics, aniž by si firma jasně stanovila, jaké procesy bude s jejich pomocí sledovat a jakých cílů chce dosáhnout. Scott Schlesinger, senior vice president and head of Business Information Management, North America, společnosti Capgemini k tomu říká: „Společnost nedosáhne žádné návratnosti investic, pokud si dopředu nestanoví Business Case a neurčí, v čem ji může využití obchodních dat nejvíce pomoci.“

Jinými slovy popsal stejný problém Charles Caldwell, director of Solutions Engineering ze společnosti Logi Analytics: “Mnoho lidí hledá zázračný nástroj, který by zpracoval všechny jejich analýzy, aniž by si vůbec stanovili, jaké problémy chtějí těmito analýzami řešit.“

 

2. Budou ho vaši lidé aktivně používat?

 

Pro úspěch jakéhokoliv BI řešení je třeba nejen podpora ze strany nejvyššího vedení, ale také budoucích uživatelů. Mnoho manažerů podceňuje důležitost komunikace s uživateli BI v jejich společnosti. Předpoklad, že ho budou aktivně využívat jen proto, že ho firma pořídila, je hluboký omyl. „Ani ty nejlepší BI nástroje firmě nepomohou a žádná školení nepřesvědčí lidi, aby je používali, pokud nebudou přesvědčeni, že jim osobně přinášejí užitek,“ říká Joanna Schloss, business intelligence and analytics evangelist ze společnosti Dell.

Místo, aby management nařídil zaměstnancům používat již zakoupené nástroje, je lepší jim jasně vysvětlit benefity, které zjednoduší a zefektivní jejich práci. Je třeba využít interní marketing pro komunikaci přínosů a provázat osobní hodnocení jednotlivých zaměstnanců s metrikami zahrnutými v daném BI řešení.

 

3. Všechny informace pro všechny?

 

Bezpečnost dat je velmi častý problém BI aplikací. Mnoho firem se soustředí na obranu svého obchodního tajemství proti vnějším útokům a zároveň k němu umožní nekontrolovaný a nestrukturovaný přístup většině zaměstnanců. Jak říká Steve Farr, senior manager, Product Marketing společnosti TIBCO Software: “Dát všechna data všem lidem a nechat je s nimi volně nakládat je velmi nerozumné.“

Mějte vždy na paměti, že nástroje Business Intelligence spadají do politiky vaší společnosti v oblasti ochrany obchodního tajemství a vztahují se na ně i zákonná ustanovení včetně ochrany osobních údajů klientů a zaměstnanců. Ve většině případů neoprávněnému přístupu k nim nebo dokonce zneužití bývá pachatelem pracovník dané společnosti.

 

Zdroj: Gartner, CIO.com, BI Software Insight

 

 

Jedox Partner Award 2016   Jedox Certified Partner   Česko-německá obchodní a průmyslová komora
 
Jedox Partner roku
 
Certifikovaný partner Jedox
 
Člen Česko-německé obchodní a průmyslové komory

LinkedIn   Twitter   Facebook   Facebook   RSS

Noctuint s.r.o., Na Zámecké 1518/9, 140 00 Praha 4, IČ 017 11 962