Noctuint
Certifikovaný partner Jedox
 
Poskytujeme služby vedoucí k maximálnímu využití Jedox aplikací v každodenní praxi controllerů, CFO i CEO. Patříme do celosvětové sítě certifikovaných partnerů německé společnosti Jedox, nabízíme nejkvalifikovanější služby s Jedox BI. Dáme vašim datům řád a optimalizujeme služby controllingu a plánování od nejhlubší úrovně.
 
 

Business Intelligence a vánoční stromky

Zveřejněno: 11. 12. 2015

Vánoční stromek

Vánoce a zejména prodejní šílenství před nimi je ideální živnou půdou pro Business Intelligence. Na konkrétním případě vánočních stromků vám ukážeme, jak může BI pomoci při segmentaci a pochopení potřeb zákazníků a tím zvýšit efektivitu prodeje.

 

Podle výzkumné společnosti IBISWorld zakoupí Američané 25 milionů živých vánočních stromků a 10 milionů umělých za celkem 3,4 miliardy USD. Graf vývoje prodeje vypadá takto:

 

 

Protože se analytikům nezdály dva hrby na křivce, podrobili prodeje hlubšímu rozboru. Ukázalo se, že vánoční stromky kupují dvě zcela odlišné cílové skupiny s jinými požadavky, načasováním a cenovou citlivostí.

 

První vlnu tvořily organizace: obchody, firmy, školy, úřady atd., zatímco druhou běžní občané. Organizace potřebovaly stromky dříve, obvykle kupovaly větší, dražší kusy a bylo jim jedno, jestli vydrží po 24. 12. Naproti tomu občané požadovali trvanlivost až po Nový rok, nakupovali později a byli výrazně více cenově orientovaní.

 

 

Díky pochopení potřeb dvou odlišných cílových skupin mohli distributoři lépe načasovat objednávání stromků, komunikaci vůči zákazníkům a nastavit odlišné cenové modely pro malé a velké stromky.

 

Zároveň se ukázala důležitost „real-time“ analytics. Část soukromých zákazníků nechává nákup stromku na poslední chvíli a je ochotná si za ně připlatit, avšak stromky neprodané do 24. 12. jsou již bezcenné. BI bere v úvahu nejen trendy minulých let, ale může je provázat s řadou proměnných včetně aktuálního počasí, dopravní situace a dalšími. Úprava cen a zásob v reálném čase může odlišit velmi dobrou sezónu od té prodělečné.

 

Tyto principy platí pro všechny druhy zboží vázané na konkrétní sezónu a v širším kontextu i na veškeré zboží obecně. Business Intelligence vám pomůže lépe pochopit potřeby vašich zákazníků a nastavit nabídku optimálním způsobem.

 

Klidné Vánoce s krásným stromečkem vám přeje tým společnosti Noctuint s.r.o., dodavatel řešení Jedox pro Business Intelligence.

 

Zdroj: IBISWorld, Business Insider

 

 

Jedox Partner Award 2016   Jedox Certified Partner   Česko-německá obchodní a průmyslová komora
 
Jedox Partner roku
 
Certifikovaný partner Jedox
 
Člen Česko-německé obchodní a průmyslové komory

LinkedIn   Twitter   Facebook   Facebook   RSS

Noctuint s.r.o., Na Zámecké 1518/9, 140 00 Praha 4, IČ 017 11 962