Noctuint
Certifikovaný partner Jedox
 
Poskytujeme služby vedoucí k maximálnímu využití Jedox aplikací v každodenní praxi controllerů, CFO i CEO. Patříme do celosvětové sítě certifikovaných partnerů německé společnosti Jedox, nabízíme nejkvalifikovanější služby s Jedox BI. Dáme vašim datům řád a optimalizujeme služby controllingu a plánování od nejhlubší úrovně.
 
 

Od Business Intelligence ke Customer Intelligence

Zveřejněno: 29. 02. 2016

Zákazník

Nástroje pro Business Intelligence se v posledních letech změnily z něčeho, co by bylo hezké a sexy mít, na něco zcela obvyklého a nepostradatelného. K tomu se vyrojila celá řada dalších termínů, které mnoha manažerům splývají. Před časem jsme vám v blogu vysvětlili, jaký je rozdíl mezi Business Intelligence a Business Analytics. Dnes se zaměříme na další trend, přechod od klasické Business Intelligence ke Customer Intelligence.

 

„Neexistuje žádná větší pravda než to, co vám říká zákazník.“

Guy Abramo,

CIO, Ingram Micro

 

Co je Customer Intelligence?

 

Customer Intelligence je proces, který využívá schopností Business Intelligence v kontextu řízení vztahu se zákazníky (CRM). Vytváří 360° pohled na zákazníka. Na rozdíl od BI, které pracuje převážně s informacemi pocházejícími z vnitrofiremních systémů, zahrnuje CI také řadu externích informací z trhu. BI řekne, co se stalo, CI doplní důvod.

 

Proč je důležité?

 

Většina obchodních společností se stále více zaměřuje na poznání potřeb konkrétních zákazníků v určitém okamžiku. Na něm staví dobře načasovanou, cílenou a personalizovanou komunikaci s nimi, a také vytvoření nabídky přesně na míru kupujících.

Už dávno totiž neplatí, že zákazník si vybírá na delší období podle ceny, kvality a užitku. Jeho preference se neustále mění a vyvíjí. Konkurenční nabídka je jen jeden klik vzdálená, odlišnosti mezi produkty se zmenšují a náklady na přechod k jiné značce jsou zanedbatelné.

 

Automatizujte

 

Sběr a zpracování informací o chování zákazníků vytváří obrovské množství dat, které by nebylo možné zvládnout bez automatizace a kvalitní vizualizace výsledků. Automatizují se i marketingové aktivity, které jsou na základě lepšího poznání zákazníků vytvářeny. Zapomeňte na segmentaci klientů v Excelu a ruční vytváření akčních emailů.

 

Co to přináší v praxi?

 

One-to-One Marketing, Consumer Insights, Crosselling, Upselling, Marketing Automation a všechny další „buzzwordy“ směřují k praktickému cíli. Nabídnout konkrétnímu klientovi přesně to, co potřebuje, v tom nejvhodnějším čase a způsobem, který mu vyhovuje.

Už žádné další sušenky tupě vnucované všem bez rozdílu na kase v supermarketu. Rozšiřte svá data z Business Intelligence o hlubší poznání zákazníků. Customer Intelligence pomáhá vyhnout se obtěžování nakupujících nevhodnými nabídkami, protože jim je šije na míru. Díky tomu stoupají nejen prodeje, ale i spokojenost zákazníků.

 

Zdroj: BI-Bestpractises.com, visioncritical.com, E-Business Intelligence, autoři Bernard Liautaud a Mark Hammond, vydal McGraw-Hill

 

 

Jedox Partner Award 2016   Jedox Certified Partner   Česko-německá obchodní a průmyslová komora
 
Jedox Partner roku
 
Certifikovaný partner Jedox
 
Člen Česko-německé obchodní a průmyslové komory

LinkedIn   Twitter   Facebook   Facebook   RSS

Noctuint s.r.o., Na Zámecké 1518/9, 140 00 Praha 4, IČ 017 11 962